artykuł nr 1

 

 

Załącznik do uchwały Nr 156 /07 z dnia 19 grudnia 2007 r.    

 Zarządu Powiatu w Brzezinach

w sprawie przyjęcia Regulaminu Organizacyjnego

Domu Pomocy  Społecznej w Brzezinach.

 

  REGULAMIN ORGANIZACYJNY
DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W BRZEZINACH

 

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

§ 1.  Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach , zwany dalej „Domem", działa
w szczególności  w na  podstawie:

1) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593, z późn. zm.);

2) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (  Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z późn. zm.);

3)  ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.);

4) ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz.694,
z późn. zm.);

5) ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.);

6) ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych   ze  środków publicznych (Dz. U. nr 210,   poz. 2135, z późn. zm.);

7) rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r.   w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 217, poz. 1837);

8) rozporządzenia Ministra  Pracy i Polityki  Socjalnej z dnia 31 lipca 1995 r. w sprawie szczegółowego sposobu działania w sprawach przyjęcia do domu pomocy społecznej oraz wypisania z domu pomocy społecznej osoby chorej psychicznie i upośledzonej umysłowo (Dz. U .Nr 92, poz.460, z późn. zm);

 

9) Statutu Powiatu Brzezińskiego;

10)  Statutu Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach ;

11) innych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie Domu Pomocy Społecznej
  w Brzezinach.

 

§ 2.  Ilekroć w dalszych postanowieniach jest mowa o:

1)   Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach ;

2)   Domu – rozumie się przez to Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach ;

3)   Dyrektorze – rozumie się przez to Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach;

Dziale – rozumie się przez to funkcjonujące Działy w Domu Pomocy Społecznej  

4)   w Brzezinach;

5)   Kierowniku Działu – rozumie się przez to Kierownika Działu Administracyjno – Gospodarczego, Kierownika Działu Terapeutyczno – Opiekuńczego i Głównego Księgowego kierującego Działem Księgowości;

6)   PCPR – rozumie się przez to Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzezinach;

7)   samodzielne stanowisko pracy – rozumie się przez to określone stanowisko pracy bezpośrednio podległe dyrektorowi;

8)   mieszkaniec  – rozumie się przez to osobę przebywającą w Domu na podstawie wydanej decyzji administracyjnej.

 

§ 3. 1. Dom jest samodzielną jednostką organizacyjną działającą w formie jednostki budżetowej prowadzoną przez Powiat Brzeziński o zasięgu ponad powiatowym.

2. Dom jest pracodawcą w rozumieniu Kodeksu pracy dla zatrudnionych w nim 

pracowników.

3. Siedzibą Domu jest miasto Brzeziny ul. Moniuszki 24.

4. Dom używa nazwy: Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach.

5. Dom może używać skróconej nazwy: DPS w Brzezinach .

 

 

II   PRZEDMIOT DZIAŁANIA

 

 

§ 4. 1. Dom jest Domem Pomocy Społecznej dla osób przewlekle somatycznie chorych.

 

 2. Dom jest placówką stacjonarną zapewniającą całodobową opiekę podczas stałego lub

  okresowego  pobytu.

 3. Przedmiotem działania Domu jest świadczenie usług:

 

1)   w zakresie potrzeb bytowych, zapewniające:

a)   miejsce zamieszkania,

b)   wyżywienie,

c)   odzież i obuwie,

d)   utrzymanie czystości;

 

2)   opiekuńczych, polegających na:

a)   udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,

b)   pielęgnacji,

c)   niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych;

 

3)   wspomagających, polegających na:

a)   umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,

b)   podnoszeniu sprawności psychofizycznej i aktywizowaniu mieszkańców,

c)   umożliwieniu zaspokajania potrzeb religijnych i kulturalnych,

d)   zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,

e)   stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,

f)   działaniu zmierzającym do usamodzielniania mieszkańców, w miarę ich możliwości,

g)   pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi w umożliwieniu podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,

h)   zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych zgodnie z obowiązującym Regulaminem Depozytów Mieszkańców,

i)   finansowaniu, w miarę możliwości, mieszkańcowi nie posiadającego własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art.37 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593, ze zm.),

j)   zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,

k)   sprawnym załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców.

4. Dom zapewnia mieszkańcom warunki bezpiecznego i godnego życia, intymności,
  niezależności, samodzielności i w miarę posiadanych możliwości gwarantuje
  indywidualny rozwój osobowości.

 

§ 5. 1. Zakres usług, które zapewnia Dom ustala się uwzględniając indywidualne potrzeby  

i możliwości psychofizyczne mieszkańców.

 2. Dom może świadczyć  usługi  pielęgnacyjne na rzecz społeczności lokalnej, 

szczególnie dla osób oczekujących na miejsce w Domu.

 

 

 

§ 6. 1.W Domu działają zespoły terapeutyczno-opiekuńcze, powoływane w drodze

  zarządzenia,  przez  Dyrektora,   składające  się  w  szczególności  z  pracowników  

Domu. Do zadań zespołów należy szczególności opracowywanie  indywidualnych  

planów  wspierania   mieszkańców oraz  wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja.

2.   Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania mieszkańców koordynuje

  pracownik Domu, zwany „pracownikiem pierwszego kontaktu” wskazany przez

  mieszkańca, lub wybrany decyzją zespołu   terapeutyczno-opiekuńczego spośród

  wszystkich pracowników Domu. Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach

  zespołów terapeutyczno-opiekuńczych.

3. Pracownik pierwszego kontaktu reprezentuje interesy mieszkańca wobec zespołów

  terapeutyczno-opiekuńczych i innych pracowników Domu oraz służy mieszkańcom

  radą i pomocą w drobnych sprawach życia codziennego. W razie potrzeby pracownik 

 pierwszego kontaktu podejmuje  interwencję i informuje o nich Dyrektora Domu.

 

 

III  ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA

 

 

§ 7. 1. Na czele Domu stoi Dyrektor, który jednoosobowo zarządza i kieruje działalnością

  Domu.

2.    Dyrektora Domu powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu w Brzezinach.

3.    Dyrektor jest uprawniony do samodzielnego składania świadczeń woli w imieniu Domu zgodnie z posiadanym upoważnieniem.

4.   Dyrektorowi służy prawo  udzielania pełnomocnictw do reprezentowania Domu przed urzędami, instytucjami i sądami, a także innymi podmiotami w sprawach, w których stroną jest Dom oraz do podejmowania czynności zwykłego zarządu niezbędnych do prowadzenia działalności Domu.

5.   W czasie nieobecności Dyrektora zastępuje go główny księgowy lub inny przez niego upoważniony pracownik – działający w jego imieniu w zakresie niezbędnym do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Domu.

6.   W skład Domu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:

 1)  Dział Terapeutyczno – Opiekuńczy;

2)  Dział Administracyjno – Gospodarczy;

3)  Dział Księgowości;

4)  samodzielne stanowiska pracy:

 

a)   stanowisko radcy prawnego,

  b)  kapelan.

 

7.   Szczegółową   strukturę organizacyjną   Domu przedstawia   schemat  organizacyjny, stanowiący załącznik  do niniejszego Regulaminu .

8.   Dopuszcza się dokonywanie zmian rodzaju stanowisk w poszczególnych komórkach organizacyjnych stosownie do występujących potrzeb. Podział stanowisk na etaty ustala się przy opracowywaniu rocznego planu wydatków.

9. Dom współpracuje z:

1) ośrodkami specjalistycznymi w zakresie realizacji potrzeb leczniczych i 

rehabilitacyjnych;

2)   rodzinami ,kuratorami i opiekunami prawnymi mieszkańców;

3)   placówkami pomocy społecznej o podobnym profilu.

 

 

 

§ 8. 1. Do wyłącznych kompetencji Dyrektora należy w szczególności:

1)  organizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem Domu oraz reprezentowanie go na   zewnątrz;

2) prowadzenie spraw osobowych w tym zatrudnianie, wynagradzanie, odznaczenia,  

  karanie, nagradzanie;

3) podejmowanie decyzji zgodnie z posiadanymi uprawnieniami, w sprawach dotyczących przyjmowania mieszkańców , ich urlopowania i przenoszenia do innych domów;

4) kompleksowe rozwiązywanie problemów dotyczących całokształtu działalności Domu, a w szczególności:

a)   pełnienia przez  Dom jego podstawowych funkcji określonych w Statucie i w niniejszym  Regulaminie,

b)   opracowywanie projektu planu finansowego,

c)   gospodarki inwestycyjnej i remontowej,

d)   gospodarowania majątkiem Domu,

e)   zapewnienia przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz  zabezpieczenia przeciwpożarowego.

2.    Dyrektor bezpośrednio nadzoruje:

1)  kierowników działów;

2)   pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy.

 

§ 9.  Dyrektor Domu zobowiązany jest do:

1)   zagwarantowania mieszkańcom  respektowania ich praw osobistych;

2)   otoczenia mieszkańców szczególną troską, zwłaszcza w początkowym okresie pobytu w Domu;

3)   utrzymywania kontaktów z rodzinami mieszkańców Domu i z innymi osobami z ich środowiska;

4)   dbania o wyznaczanie przez sąd  opiekuna prawnego, kuratora

  dla osób ubezwłasnowolnionych;

5)   zapewnienia warunków do godnego umierania i sprawienia zmarłemu mieszkańcowi pogrzebu, zgodnego z wyznaniem zmarłego;

6)   powołania zespołów terapeutyczno – opiekuńczych.

 

 

 

§ 10.1.Działami kierują kierownicy.

2.   Kierownicy działów są odpowiedzialni przed Dyrektorem lub osobą go zastępującą za prawidłowe i sprawne wykonywanie poleceń służbowych.

3.   Kierownicy działów opracowują projekty zakresów czynności w uzgodnieniu z pracownikiem d/s organizacyjno-kadrowych oraz organizują zastępstwa w przypadku nieobecności podległych pracowników.

4.   Kierownik  działu jest odpowiedzialny za wyniki pracy i funkcjonowanie działu.

5.   Pracownicy Domu w zakresie właściwości rzeczowej swojego działu i stanowiska pracy zobowiązani są do znajomości obowiązujących przepisów w tym zarządzeń Dyrektora Domu.

6.   W okresie nieobecności kierownika działu zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik – po zaakceptowaniu przez Dyrektora.

 

 

IV ZADANIA WSPÓLNE  DZIAŁÓW

 

 

  § 11. 1. Podstawowym zadaniem  pracowników zatrudnionych w Domu jest zapewnienie

mieszkańcom warunków życia zbliżonych w maksymalnym stopniu do warunków domu

rodzinnego, w którym każda z zamieszkujących osób odczuwa atmosferę ciepła

rodzinnego, życzliwości i wzajemnego zaufania.

2.   Podejmowane przez pracowników działania mają na celu zapewnianie zaspokojenia potrzeb osobistych, zdrowotnych, bytowych, kulturalnych i religijnych mieszkańców   w sposób i w stopniu umożliwiającym godne życie i poczucie bezpieczeństwa.

3.   Obowiązkiem każdego pracownika jest wykorzystywanie środków będących   w dyspozycji Domu w sposób racjonalny, celowy i oszczędny.

 

V ZAKRESY DZIAŁANIA POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW.

 

 

§ 12.1. Dział Terapeutyczno - Opiekuńczy  zapewnia  zaspokojenie  codziennych  potrzeb  

  mieszkańców w zakresie:

1) pielęgnacji – z karmieniem, ubieraniem, myciem i kąpaniem osób, które   nie

mogą samodzielnie wykonywać tych czynności;

2)   umożliwiania korzystania ze świadczeń zdrowotnych przez zgłaszanie potrzeby   wizyt lekarskich, przeprowadzania badań laboratoryjnych, wykonania  przewozów   do placówek  służby  zdrowia zobowiązanych   do udzielania   świadczeń   zdrowotnych;

3)   zgłaszania zapotrzebowania do działu administracyjno-gospodarczego

  odnośnie wyposażenia pomieszczeń mieszkalnych i socjalnych w niezbędne

   meble i sprzęty;

  4)   zapewnienia pościeli i bielizny oraz środków utrzymywania higieny osobistej;

  5) wyżywienia, w tym również dietetycznego według wskazań lekarza;

  6) prowadzenia terapii zajęciowej;

  7) organizacji życia kulturalnego, religijnego, rozrywek, oświaty, rehabilitacji i 

  rekreacji;

  8)  zapewnienia spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu oraz opieki w czasie

  zorganizowanych zajęć poza Domem, oraz obejmuje:

a)  poznawanie osobowości i zainteresowań mieszkańców,

b) pomaganie mieszkańcom w rozwiązywaniu problemów,

c) współpracę z lekarzami,

d) prowadzenie akt osobowych mieszkańców,

  e) organizowanie czasu wolnego mieszkańcom.

2.   Dział Administracyjno - Gospodarczy zapewnia właściwą bazę materialną funkcjonowania Domu i jego obsługę administracyjną w zakresie:

 

1)  pozyskiwania i prawidłowego gospodarowania środkami finansowymi;

2)  technicznego i materiałowego zaopatrzenia Domu;

3)  właściwej eksploatacji maszyn, urządzeń, instalacji i obiektów wchodzących w skład  Domu;

4)  bieżącej konserwacji oraz remontów obiektów Domu i wyposażenia technicznego;

5)  ochrony mienia Domu przed zniszczeniem, kradzieżą itp.;

6)  planowania i realizacji zapotrzebowania Domu na:

a)   artykuły żywnościowe,

b)   odzież i bieliznę osobistą oraz pościelową,

c)   paliwa i  artykuły gospodarcze,

7)  spraw transportu,

8)  spraw wynikających z przepisów o zamówieniach publicznych,

9)  prowadzenia ksiąg inwentarzowych,

10)  przygotowywania projektów zmian organizacyjnych,

11)  prowadzenia spraw kadrowych i z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,

12)  przestrzegania niniejszego Regulaminu organizacyjnego i Regulaminu pracy,

13)  przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,

14)  prowadzenie sekretariatu.

 

3.   Dział Księgowości prowadzi sprawy w szczególności z zakresu  księgowości, rachuby i obsługi kasy, a  w szczególności  :

 

1)  opracowuje projekt planu finansowego i planu gospodarczego Domu;

2)  wykonuje i kontroluje wykonanie planu finansowego;

3)  obsługuje fundusz płac;

4)  prowadzi rozliczenie Domu z innymi podmiotami;

5)  sporządza analizy i sprawozdania;

6) wykonuje inne czynności określone przepisami w zakresie rachunkowości.

 

4.   Zakres działania radcy prawnego określony jest przepisami ustawy z dnia 6 lipca 1982r.o radcach prawnych  (Dz U. Z 2002r. Nr 123, poz.1059 ze zm.).

5.   Zakres działania kapelana jest określony zgodnie z odrębnymi przepisami.

 

 

 

 

VI CZAS, PORZĄDEK I DYSCYPLINA PRACY

 

 

§ 13. 1. Do podstawowych obowiązków pracowników Domu należy:

1) wypełnianie powinności określonych  w zakresie czynności;

2) przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, w tym Regulaminu organizacyjnego, Regulaminu pracy, zasad i przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;

3) dbanie o dobro Domu ,ochrona mienia i używanie go zgodnie z przeznaczeniem;

4) przestrzeganie zasad współżycia społecznego;

5) przestrzeganie tajemnicy zawodowej oraz przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o ochronie osób i mienia;

2.   Odpowiedzialność materialną tj. odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy oraz za powierzone mienie regulują przepisy Kodeksu pracy.

3.   Praca kobiet w ciąży oraz uprawnienia wynikające ze sprawowania opieki nad małymi dziećmi podlegają ochronie zgodnie z obowiązującymi przepisami.

4.   Do pracowników niepełnosprawnych stosuje się obowiązujące przepisy prawa.

 

 

  § 14. 1.  Dyrektor Domu lub kierownik administracyjno - gospodarczy jest zobowiązany

  zapoznać nowo przyjętego pracownika:

1)  z Regulaminem organizacyjnym Domu;

2) z Regulaminem pracy;

3)   z przepisami z zakresu  bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami z zakresu  ochrony  przeciwpożarowej;

4)  z zakresem czynności i obowiązków;

5)  z przepisami dotyczącymi odpowiedzialności za naruszenie tajemnicy państwowej   i służbowej;

6)  z innymi regulaminami obowiązującymi w Domu.

 

 

VII ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI

 

 

 

§ 15. 1. Każdy pracownik parafuje opracowane przez siebie pisma, informacje, sprawozdania

  i inne dokumenty opatrując je datą sporządzenia.

2.   Każdy  dokument powodujący powstanie  zobowiązania finansowego Domu wymaga uzgodnienia potwierdzonego podpisem Głównego Księgowego.

3.   Korespondencję Domu podpisuje Dyrektor, a w czasie jego nieobecności osoba go zastępująca lub upoważniony pracownik.

4.   Dokumenty związane ze sprawami zastrzeżonymi do wyłącznej kompetencji Dyrektora Domu mogą być podpisywane w zastępstwie przez inną osobę na podstawie indywidualnego upoważnienia.

 

§ 16. Obieg dokumentów w Domu odbywa się zgodnie z instrukcją kancelaryjną dla organów powiatu i zarządzeniami  wewnętrznymi Dyrektora.

 

 

VIII   ZASADY DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDU MIESZKAŃCÓW

 

 

§ 17. 1.W Domu może działać Samorząd mieszkańców.

2.   Samorząd mieszkańców  jest reprezentantem mieszkańców i partnerem Dyrektora w realizacji obowiązku zaspokajania  potrzeb mieszkańców, w szczególności współdziała z Dyrektorem w  łagodzeniu konfliktów i napięć między mieszkańcami oraz między pracownikami a mieszkańcami.

3.   Samorząd mieszkańców może występować z inicjatywą i współpracować z administracją  Domu w organizowaniu życia kulturalnego, rozrywek, zajęć w wolnym czasie itp.

4.   Samorząd mieszkańców może uczestniczyć w sporządzaniu jadłospisów, organizowaniu opieki nad mieszkańcami przebywającymi w szpitalu poprzez odwiedzanie chorych oraz   w załatwianiu innych spraw wynikających z potrzeb mieszkańców.

 

 

IX PRAWA I OBOWIĄZKI

 

§ 18.1. Mieszkańcy Domu  mają prawo do:

1)   korzystania ze wszystkich usług świadczonych przez Dom;

2)   zagwarantowania bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania;

3)   uzyskania pomocy w zaspokajaniu swoich potrzeb i zapewnienia ochrony prawnej;

4)   ochrony dóbr osobistych;

5)   intymności i godnego życia;

6)   w miarę możliwości zachowania samodzielności i wyboru stylu życia;

7)   zgłaszania skarg i wniosków do Dyrektora Domu;

8)   kontaktu z kapłanem i udziału w praktykach religijnych zgodnie z wyznaniem mieszkańca;

9)   przechowywania w pokojach osobistych pamiątek;

10)  zapoznania się z przepisami prawnymi dotyczącymi domów pomocy społecznej;

11)  korzystania z usług fryzjerskich;

12)  korzystania z posiłku, także z dietetycznego zgodnie ze wskazaniem lekarza;

13)  obecności wskazanej osoby bliskiej, także w porze nocnej, przy osobach umierających;

14)  wymiany ręczników w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na tydzień i pościeli w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;

15)  zapoznania się z Regulaminem organizacyjnym Domu.

  

 § 19.1. Mieszkańcy Domu mogą  być odwiedzani   przez  osoby  bliskie  w godz. od 9 00  do 20 00.Osoba odwiedzająca ,  nie  znana pielęgniarce , powinna posiadać dowód tożsamości i okazać go na żądanie pielęgniarki.

2.   Mieszkańcy mogą przyjmować odwiedzających w swoim pokoju, w świetlicy Domu lub w pokoju gościnnym.

3.   Ograniczenia  odwiedzin  osób ubezwłasnowolnionych mogą być wprowadzone w celu ochrony ich dóbr osobistych oraz w innych uzasadnionych przypadkach.

4.   Odwiedziny  nie powinny  zakłócać spokoju innych mieszkańców.

5.   Osoby odwiedzające , będące w stanie wskazującym na spożycie alkoholu nie mają prawa wejścia na teren Domu.

  

§ 20. 1. Do obowiązków mieszkańców  Domu należy w szczególności:

 

1)   współdziałanie z personelem Domu w zaspokajaniu swoich podstawowych potrzeb;

2)   dbałość o mienie Domu;

3)    higienę osobistą, wygląd zewnętrzny oraz porządek;

4)   przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego oraz zarządzeń porządkowych;

5)   przestrzeganie zakazu palenia tytoniu poza miejscami wyznaczonymi;

6)   przestrzeganie zakazu wnoszenia, sprzedaży i spożywania napojów alkoholowych na terenie Domu;

7)   podjęcie leczenia i udziału w terapii grupowej w przypadku stwierdzenia choroby alkoholowej;

8)   przestrzeganie zaleceń lekarzy w zakresie diety i przyjmowania leków;

9)   ponoszenie opłat za pobyt w Domu według zasad określonych w stosownych przepisach.

 

2.   W przypadku stwierdzenia popełnienia kradzieży lub naruszenia zasad współżycia społecznego, Dyrektor Domu, po zasięgnięciu opinii Samorządu Mieszkańców lub pracownika pierwszego kontaktu, może przenieść mieszkańca  do innego pokoju bądź  wnioskować   o przeniesienie do innego Domu lub powrót do środowiska.

 

 

§ 21.1. Mieszkaniec  Domu  może przebywać poza Domem z własnej woli po wcześniejszym 

  powiadomieniu pracownika socjalnego lub pielęgniarki oraz wskazaniu miejsca pobytu

  i danych  osoby opiekującej się.

2.   W okresach przebywania mieszkańca  poza Domem, Dom nie ponosi odpowiedzialności za jego bezpieczeństwo.

3.   W przypadku pobytu  u rodziny, osoby biorące mieszkańca  pod opiekę, składają pracownikowi socjalnemu, pielęgniarce stosowne oświadczenie o ponoszeniu odpowiedzialności za mieszkańca   w okresie tego pobytu.

4.   W przypadku  samowolnego opuszczenia Domu  na okres dłuższy niż 24 godziny zawiadamia się  Policję.

  

 § 22.1. Skargi i wnioski  dotyczące niewłaściwej działalności Domu ,mieszkańcy  lub 

  członkowie ich  rodzin mogą składać do Dyrektora Domu.

2.   Dyrektor Domu  przyjmuje skargi i wnioski w każdy wtorek od godz. 1000 do 1200   oraz od godz.1500 do 1600, a w sytuacjach nie cierpiących zwłoki, codziennie w godzinach pracy.

 

X POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

 § 23.1. Dom umożliwia mieszkańcom korzystanie  z przysługujących na podstawie

odrębnych   przepisów  świadczeń zdrowotnych oraz pokrywa   opłaty   ryczałtowe

i częściową odpłatność  do wysokości limitu ceny, przewidziane w przepisach

o  świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

 

2.   Leki za odpłatnością przekraczająca opłaty ryczałtowe i wysokość limitu ceny, o których mowa w ust.1, winny być zakupione ze środków własnych mieszkańców.

 

 

§ 24.1. Dom posiada rachunek dochodów własnych.

2.   Uzyskane dochody własne przeznaczone są na poprawę warunków bytowych
i wyżywienia oraz na finansowanie wycieczek krajowych i zagranicznych organizowanych dla mieszkańców, nabycie i naprawę sprzętu w tym na finansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, transportowego i wyposażenia Domu.

3.   Dom używa na tabliczkach, wywieszkach i formularzach nazwy własnej: Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach ul. Moniuszki 24.

4.   Dom używa pieczątki o następującej treści:

DOM POMOCY SPOŁECZNEJ

  95- 060 Brzeziny, ul. Moniuszki 24

  tel. 0-46/874-25-51 fax 874-31-66

  NIP 833-10-27-511,Reg. 000311711

 

 

  § 25.  Regulamin podlega zmianom w trybie przewidzianym dla jego wprowadzenia.

 

  § 26.  Regulamin obowiązuje od dnia przyjęcia przez Zarząd Powiatu w Brzezinach.