I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach , zwany dalej „Domem", działa
w szczególności w na podstawie:
1) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593, z późn. zm.);
2) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592, z późn. zm.);
3) ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, z późn. zm.);
4) ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2002 r. Nr 76, poz.694,
z późn. zm.);
5) ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.);
6) ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. nr 210, poz. 2135, z późn. zm.);
7) rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005 r. w sprawie domów pomocy społecznej (Dz. U. Nr 217, poz. 1837);
8) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 31 lipca 1995 r. w sprawie szczegółowego sposobu działania w sprawach przyjęcia do domu pomocy społecznej oraz wypisania z domu pomocy społecznej osoby chorej psychicznie i upośledzonej umysłowo (Dz. U .Nr 92, poz.460, z późn. zm);
9) Statutu Powiatu Brzezińskiego;
10) Statutu Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach ;
11) innych aktów prawnych regulujących funkcjonowanie Domu Pomocy Społecznej
w Brzezinach.
§ 2. Ilekroć w dalszych postanowieniach jest mowa o:
1) Regulaminie – rozumie się przez to niniejszy Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach ;
2) Domu – rozumie się przez to Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach ;
3) Dyrektorze – rozumie się przez to Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Brzezinach;
Dziale – rozumie się przez to funkcjonujące Działy w Domu Pomocy Społecznej
4) w Brzezinach;
5) Kierowniku Działu – rozumie się przez to Kierownika Działu Administracyjno – Gospodarczego, Kierownika Działu Terapeutyczno – Opiekuńczego i Głównego Księgowego kierującego Działem Księgowości;
6) PCPR – rozumie się przez to Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzezinach;
7) samodzielne stanowisko pracy – rozumie się przez to określone stanowisko pracy bezpośrednio podległe dyrektorowi;
8) mieszkaniec – rozumie się przez to osobę przebywającą w Domu na podstawie wydanej decyzji administracyjnej.
§ 3. 1. Dom jest samodzielną jednostką organizacyjną działającą w formie jednostki budżetowej prowadzoną przez Powiat Brzeziński o zasięgu ponad powiatowym.
2. Dom jest pracodawcą w rozumieniu Kodeksu pracy dla zatrudnionych w nim
pracowników.
3. Siedzibą Domu jest miasto Brzeziny ul. Moniuszki 24.
4. Dom używa nazwy: Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach.
5. Dom może używać skróconej nazwy: DPS w Brzezinach .
II PRZEDMIOT DZIAŁANIA
§ 4. 1. Dom jest Domem Pomocy Społecznej dla osób przewlekle somatycznie chorych.
2. Dom jest placówką stacjonarną zapewniającą całodobową opiekę podczas stałego lub
okresowego pobytu.
3. Przedmiotem działania Domu jest świadczenie usług:
1) w zakresie potrzeb bytowych, zapewniające:
a) miejsce zamieszkania,
b) wyżywienie,
c) odzież i obuwie,
d) utrzymanie czystości;
2) opiekuńczych, polegających na:
a) udzielaniu pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
b) pielęgnacji,
c) niezbędnej pomocy w załatwianiu spraw osobistych;
3) wspomagających, polegających na:
a) umożliwieniu udziału w terapii zajęciowej,
b) podnoszeniu sprawności psychofizycznej i aktywizowaniu mieszkańców,
c) umożliwieniu zaspokajania potrzeb religijnych i kulturalnych,
d) zapewnieniu warunków do rozwoju samorządności mieszkańców,
e) stymulowaniu nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i środowiskiem,
f) działaniu zmierzającym do usamodzielniania mieszkańców, w miarę ich możliwości,
g) pomocy usamodzielniającemu się mieszkańcowi w umożliwieniu podjęcia pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny,
h) zapewnieniu bezpiecznego przechowywania środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych zgodnie z obowiązującym Regulaminem Depozytów Mieszkańców,
i) finansowaniu, w miarę możliwości, mieszkańcowi nie posiadającego własnego dochodu, wydatków na niezbędne przedmioty osobistego użytku w kwocie nie przekraczającej 30% zasiłku stałego, o którym mowa w art.37 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593, ze zm.),
j) zapewnieniu przestrzegania praw mieszkańców oraz dostępności do informacji o tych prawach,
k) sprawnym załatwianiu skarg i wniosków mieszkańców.
4. Dom zapewnia mieszkańcom warunki bezpiecznego i godnego życia, intymności,
niezależności, samodzielności i w miarę posiadanych możliwości gwarantuje
indywidualny rozwój osobowości.
§ 5. 1. Zakres usług, które zapewnia Dom ustala się uwzględniając indywidualne potrzeby
i możliwości psychofizyczne mieszkańców.
2. Dom może świadczyć usługi pielęgnacyjne na rzecz społeczności lokalnej,
szczególnie dla osób oczekujących na miejsce w Domu.
§ 6. 1.W Domu działają zespoły terapeutyczno-opiekuńcze, powoływane w drodze
zarządzenia, przez Dyrektora, składające się w szczególności z pracowników
Domu. Do zadań zespołów należy szczególności opracowywanie indywidualnych
planów wspierania mieszkańców oraz wspólna z mieszkańcami Domu ich realizacja.
2. Działania wynikające z indywidualnego planu wspierania mieszkańców koordynuje
pracownik Domu, zwany „pracownikiem pierwszego kontaktu” wskazany przez
mieszkańca, lub wybrany decyzją zespołu terapeutyczno-opiekuńczego spośród
wszystkich pracowników Domu. Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach
zespołów terapeutyczno-opiekuńczych.
3. Pracownik pierwszego kontaktu reprezentuje interesy mieszkańca wobec zespołów
terapeutyczno-opiekuńczych i innych pracowników Domu oraz służy mieszkańcom
radą i pomocą w drobnych sprawach życia codziennego. W razie potrzeby pracownik
pierwszego kontaktu podejmuje interwencję i informuje o nich Dyrektora Domu.
III ORGANIZACJA WEWNĘTRZNA
§ 7. 1. Na czele Domu stoi Dyrektor, który jednoosobowo zarządza i kieruje działalnością
Domu.
2. Dyrektora Domu powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu w Brzezinach.
3. Dyrektor jest uprawniony do samodzielnego składania świadczeń woli w imieniu Domu zgodnie z posiadanym upoważnieniem.
4. Dyrektorowi służy prawo udzielania pełnomocnictw do reprezentowania Domu przed urzędami, instytucjami i sądami, a także innymi podmiotami w sprawach, w których stroną jest Dom oraz do podejmowania czynności zwykłego zarządu niezbędnych do prowadzenia działalności Domu.
5. W czasie nieobecności Dyrektora zastępuje go główny księgowy lub inny przez niego upoważniony pracownik – działający w jego imieniu w zakresie niezbędnym do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Domu.
6. W skład Domu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1) Dział Terapeutyczno – Opiekuńczy;
2) Dział Administracyjno – Gospodarczy;
3) Dział Księgowości;
4) samodzielne stanowiska pracy:
a) stanowisko radcy prawnego,
b) kapelan.
7. Szczegółową strukturę organizacyjną Domu przedstawia schemat organizacyjny, stanowiący załącznik do niniejszego Regulaminu .
8. Dopuszcza się dokonywanie zmian rodzaju stanowisk w poszczególnych komórkach organizacyjnych stosownie do występujących potrzeb. Podział stanowisk na etaty ustala się przy opracowywaniu rocznego planu wydatków.
9. Dom współpracuje z:
1) ośrodkami specjalistycznymi w zakresie realizacji potrzeb leczniczych i
rehabilitacyjnych;
2) rodzinami ,kuratorami i opiekunami prawnymi mieszkańców;
3) placówkami pomocy społecznej o podobnym profilu.
§ 8. 1. Do wyłącznych kompetencji Dyrektora należy w szczególności:
1) organizowanie i nadzór nad funkcjonowaniem Domu oraz reprezentowanie go na zewnątrz;
2) prowadzenie spraw osobowych w tym zatrudnianie, wynagradzanie, odznaczenia,
karanie, nagradzanie;
3) podejmowanie decyzji zgodnie z posiadanymi uprawnieniami, w sprawach dotyczących przyjmowania mieszkańców , ich urlopowania i przenoszenia do innych domów;
4) kompleksowe rozwiązywanie problemów dotyczących całokształtu działalności Domu, a w szczególności:
a) pełnienia przez Dom jego podstawowych funkcji określonych w Statucie i w niniejszym Regulaminie,
b) opracowywanie projektu planu finansowego,
c) gospodarki inwestycyjnej i remontowej,
d) gospodarowania majątkiem Domu,
e) zapewnienia przestrzegania przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego.
2. Dyrektor bezpośrednio nadzoruje:
1) kierowników działów;
2) pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy.
§ 9. Dyrektor Domu zobowiązany jest do:
1) zagwarantowania mieszkańcom respektowania ich praw osobistych;
2) otoczenia mieszkańców szczególną troską, zwłaszcza w początkowym okresie pobytu w Domu;
3) utrzymywania kontaktów z rodzinami mieszkańców Domu i z innymi osobami z ich środowiska;
4) dbania o wyznaczanie przez sąd opiekuna prawnego, kuratora
dla osób ubezwłasnowolnionych;
5) zapewnienia warunków do godnego umierania i sprawienia zmarłemu mieszkańcowi pogrzebu, zgodnego z wyznaniem zmarłego;
6) powołania zespołów terapeutyczno – opiekuńczych.
§ 10.1.Działami kierują kierownicy.
2. Kierownicy działów są odpowiedzialni przed Dyrektorem lub osobą go zastępującą za prawidłowe i sprawne wykonywanie poleceń służbowych.
3. Kierownicy działów opracowują projekty zakresów czynności w uzgodnieniu z pracownikiem d/s organizacyjno-kadrowych oraz organizują zastępstwa w przypadku nieobecności podległych pracowników.
4. Kierownik działu jest odpowiedzialny za wyniki pracy i funkcjonowanie działu.
5. Pracownicy Domu w zakresie właściwości rzeczowej swojego działu i stanowiska pracy zobowiązani są do znajomości obowiązujących przepisów w tym zarządzeń Dyrektora Domu.
6. W okresie nieobecności kierownika działu zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik – po zaakceptowaniu przez Dyrektora.
IV ZADANIA WSPÓLNE DZIAŁÓW
§ 11. 1. Podstawowym zadaniem pracowników zatrudnionych w Domu jest zapewnienie
mieszkańcom warunków życia zbliżonych w maksymalnym stopniu do warunków domu
rodzinnego, w którym każda z zamieszkujących osób odczuwa atmosferę ciepła
rodzinnego, życzliwości i wzajemnego zaufania.
2. Podejmowane przez pracowników działania mają na celu zapewnianie zaspokojenia potrzeb osobistych, zdrowotnych, bytowych, kulturalnych i religijnych mieszkańców w sposób i w stopniu umożliwiającym godne życie i poczucie bezpieczeństwa.
3. Obowiązkiem każdego pracownika jest wykorzystywanie środków będących w dyspozycji Domu w sposób racjonalny, celowy i oszczędny.
V ZAKRESY DZIAŁANIA POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁÓW.
§ 12.1. Dział Terapeutyczno - Opiekuńczy zapewnia zaspokojenie codziennych potrzeb
mieszkańców w zakresie:
1) pielęgnacji – z karmieniem, ubieraniem, myciem i kąpaniem osób, które nie
mogą samodzielnie wykonywać tych czynności;
2) umożliwiania korzystania ze świadczeń zdrowotnych przez zgłaszanie potrzeby wizyt lekarskich, przeprowadzania badań laboratoryjnych, wykonania przewozów do placówek służby zdrowia zobowiązanych do udzielania świadczeń zdrowotnych;
3) zgłaszania zapotrzebowania do działu administracyjno-gospodarczego
odnośnie wyposażenia pomieszczeń mieszkalnych i socjalnych w niezbędne
meble i sprzęty;
4) zapewnienia pościeli i bielizny oraz środków utrzymywania higieny osobistej;
5) wyżywienia, w tym również dietetycznego według wskazań lekarza;
6) prowadzenia terapii zajęciowej;
7) organizacji życia kulturalnego, religijnego, rozrywek, oświaty, rehabilitacji i
rekreacji;
8) zapewnienia spokoju i bezpieczeństwa na terenie Domu oraz opieki w czasie
zorganizowanych zajęć poza Domem, oraz obejmuje:
a) poznawanie osobowości i zainteresowań mieszkańców,
b) pomaganie mieszkańcom w rozwiązywaniu problemów,
c) współpracę z lekarzami,
d) prowadzenie akt osobowych mieszkańców,
e) organizowanie czasu wolnego mieszkańcom.
2. Dział Administracyjno - Gospodarczy zapewnia właściwą bazę materialną funkcjonowania Domu i jego obsługę administracyjną w zakresie:
1) pozyskiwania i prawidłowego gospodarowania środkami finansowymi;
2) technicznego i materiałowego zaopatrzenia Domu;
3) właściwej eksploatacji maszyn, urządzeń, instalacji i obiektów wchodzących w skład Domu;
4) bieżącej konserwacji oraz remontów obiektów Domu i wyposażenia technicznego;
5) ochrony mienia Domu przed zniszczeniem, kradzieżą itp.;
6) planowania i realizacji zapotrzebowania Domu na:
a) artykuły żywnościowe,
b) odzież i bieliznę osobistą oraz pościelową,
c) paliwa i artykuły gospodarcze,
7) spraw transportu,
8) spraw wynikających z przepisów o zamówieniach publicznych,
9) prowadzenia ksiąg inwentarzowych,
10) przygotowywania projektów zmian organizacyjnych,
11) prowadzenia spraw kadrowych i z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy,
12) przestrzegania niniejszego Regulaminu organizacyjnego i Regulaminu pracy,
13) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej,
14) prowadzenie sekretariatu.
3. Dział Księgowości prowadzi sprawy w szczególności z zakresu księgowości, rachuby i obsługi kasy, a w szczególności :
1) opracowuje projekt planu finansowego i planu gospodarczego Domu;
2) wykonuje i kontroluje wykonanie planu finansowego;
3) obsługuje fundusz płac;
4) prowadzi rozliczenie Domu z innymi podmiotami;
5) sporządza analizy i sprawozdania;
6) wykonuje inne czynności określone przepisami w zakresie rachunkowości.
4. Zakres działania radcy prawnego określony jest przepisami ustawy z dnia 6 lipca 1982r.o radcach prawnych (Dz U. Z 2002r. Nr 123, poz.1059 ze zm.).
5. Zakres działania kapelana jest określony zgodnie z odrębnymi przepisami.
VI CZAS, PORZĄDEK I DYSCYPLINA PRACY
§ 13. 1. Do podstawowych obowiązków pracowników Domu należy:
1) wypełnianie powinności określonych w zakresie czynności;
2) przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa, w tym Regulaminu organizacyjnego, Regulaminu pracy, zasad i przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej;
3) dbanie o dobro Domu ,ochrona mienia i używanie go zgodnie z przeznaczeniem;
4) przestrzeganie zasad współżycia społecznego;
5) przestrzeganie tajemnicy zawodowej oraz przepisów ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy o ochronie osób i mienia;
2. Odpowiedzialność materialną tj. odpowiedzialność pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy oraz za powierzone mienie regulują przepisy Kodeksu pracy.
3. Praca kobiet w ciąży oraz uprawnienia wynikające ze sprawowania opieki nad małymi dziećmi podlegają ochronie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
4. Do pracowników niepełnosprawnych stosuje się obowiązujące przepisy prawa.
§ 14. 1. Dyrektor Domu lub kierownik administracyjno - gospodarczy jest zobowiązany
zapoznać nowo przyjętego pracownika:
1) z Regulaminem organizacyjnym Domu;
2) z Regulaminem pracy;
3) z przepisami z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisami z zakresu ochrony przeciwpożarowej;
4) z zakresem czynności i obowiązków;
5) z przepisami dotyczącymi odpowiedzialności za naruszenie tajemnicy państwowej i służbowej;
6) z innymi regulaminami obowiązującymi w Domu.
VII ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI
§ 15. 1. Każdy pracownik parafuje opracowane przez siebie pisma, informacje, sprawozdania
i inne dokumenty opatrując je datą sporządzenia.
2. Każdy dokument powodujący powstanie zobowiązania finansowego Domu wymaga uzgodnienia potwierdzonego podpisem Głównego Księgowego.
3. Korespondencję Domu podpisuje Dyrektor, a w czasie jego nieobecności osoba go zastępująca lub upoważniony pracownik.
4. Dokumenty związane ze sprawami zastrzeżonymi do wyłącznej kompetencji Dyrektora Domu mogą być podpisywane w zastępstwie przez inną osobę na podstawie indywidualnego upoważnienia.
§ 16. Obieg dokumentów w Domu odbywa się zgodnie z instrukcją kancelaryjną dla organów powiatu i zarządzeniami wewnętrznymi Dyrektora.
VIII ZASADY DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDU MIESZKAŃCÓW
§ 17. 1.W Domu może działać Samorząd mieszkańców.
2. Samorząd mieszkańców jest reprezentantem mieszkańców i partnerem Dyrektora w realizacji obowiązku zaspokajania potrzeb mieszkańców, w szczególności współdziała z Dyrektorem w łagodzeniu konfliktów i napięć między mieszkańcami oraz między pracownikami a mieszkańcami.
3. Samorząd mieszkańców może występować z inicjatywą i współpracować z administracją Domu w organizowaniu życia kulturalnego, rozrywek, zajęć w wolnym czasie itp.
4. Samorząd mieszkańców może uczestniczyć w sporządzaniu jadłospisów, organizowaniu opieki nad mieszkańcami przebywającymi w szpitalu poprzez odwiedzanie chorych oraz w załatwianiu innych spraw wynikających z potrzeb mieszkańców.
IX PRAWA I OBOWIĄZKI
§ 18.1. Mieszkańcy Domu mają prawo do:
1) korzystania ze wszystkich usług świadczonych przez Dom;
2) zagwarantowania bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania;
3) uzyskania pomocy w zaspokajaniu swoich potrzeb i zapewnienia ochrony prawnej;
4) ochrony dóbr osobistych;
5) intymności i godnego życia;
6) w miarę możliwości zachowania samodzielności i wyboru stylu życia;
7) zgłaszania skarg i wniosków do Dyrektora Domu;
8) kontaktu z kapłanem i udziału w praktykach religijnych zgodnie z wyznaniem mieszkańca;
9) przechowywania w pokojach osobistych pamiątek;
10) zapoznania się z przepisami prawnymi dotyczącymi domów pomocy społecznej;
11) korzystania z usług fryzjerskich;
12) korzystania z posiłku, także z dietetycznego zgodnie ze wskazaniem lekarza;
13) obecności wskazanej osoby bliskiej, także w porze nocnej, przy osobach umierających;
14) wymiany ręczników w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na tydzień i pościeli w miarę potrzeby, nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;
15) zapoznania się z Regulaminem organizacyjnym Domu.
§ 19.1. Mieszkańcy Domu mogą być odwiedzani przez osoby bliskie w godz. od 9 00 do 20 00.Osoba odwiedzająca , nie znana pielęgniarce , powinna posiadać dowód tożsamości i okazać go na żądanie pielęgniarki.
2. Mieszkańcy mogą przyjmować odwiedzających w swoim pokoju, w świetlicy Domu lub w pokoju gościnnym.
3. Ograniczenia odwiedzin osób ubezwłasnowolnionych mogą być wprowadzone w celu ochrony ich dóbr osobistych oraz w innych uzasadnionych przypadkach.
4. Odwiedziny nie powinny zakłócać spokoju innych mieszkańców.
5. Osoby odwiedzające , będące w stanie wskazującym na spożycie alkoholu nie mają prawa wejścia na teren Domu.
§ 20. 1. Do obowiązków mieszkańców Domu należy w szczególności:
1) współdziałanie z personelem Domu w zaspokajaniu swoich podstawowych potrzeb;
2) dbałość o mienie Domu;
3) higienę osobistą, wygląd zewnętrzny oraz porządek;
4) przestrzeganie norm i zasad współżycia społecznego oraz zarządzeń porządkowych;
5) przestrzeganie zakazu palenia tytoniu poza miejscami wyznaczonymi;
6) przestrzeganie zakazu wnoszenia, sprzedaży i spożywania napojów alkoholowych na terenie Domu;
7) podjęcie leczenia i udziału w terapii grupowej w przypadku stwierdzenia choroby alkoholowej;
8) przestrzeganie zaleceń lekarzy w zakresie diety i przyjmowania leków;
9) ponoszenie opłat za pobyt w Domu według zasad określonych w stosownych przepisach.
2. W przypadku stwierdzenia popełnienia kradzieży lub naruszenia zasad współżycia społecznego, Dyrektor Domu, po zasięgnięciu opinii Samorządu Mieszkańców lub pracownika pierwszego kontaktu, może przenieść mieszkańca do innego pokoju bądź wnioskować o przeniesienie do innego Domu lub powrót do środowiska.
§ 21.1. Mieszkaniec Domu może przebywać poza Domem z własnej woli po wcześniejszym
powiadomieniu pracownika socjalnego lub pielęgniarki oraz wskazaniu miejsca pobytu
i danych osoby opiekującej się.
2. W okresach przebywania mieszkańca poza Domem, Dom nie ponosi odpowiedzialności za jego bezpieczeństwo.
3. W przypadku pobytu u rodziny, osoby biorące mieszkańca pod opiekę, składają pracownikowi socjalnemu, pielęgniarce stosowne oświadczenie o ponoszeniu odpowiedzialności za mieszkańca w okresie tego pobytu.
4. W przypadku samowolnego opuszczenia Domu na okres dłuższy niż 24 godziny zawiadamia się Policję.
§ 22.1. Skargi i wnioski dotyczące niewłaściwej działalności Domu ,mieszkańcy lub
członkowie ich rodzin mogą składać do Dyrektora Domu.
2. Dyrektor Domu przyjmuje skargi i wnioski w każdy wtorek od godz. 1000 do 1200 oraz od godz.1500 do 1600, a w sytuacjach nie cierpiących zwłoki, codziennie w godzinach pracy.
X POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 23.1. Dom umożliwia mieszkańcom korzystanie z przysługujących na podstawie
odrębnych przepisów świadczeń zdrowotnych oraz pokrywa opłaty ryczałtowe
i częściową odpłatność do wysokości limitu ceny, przewidziane w przepisach
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
2. Leki za odpłatnością przekraczająca opłaty ryczałtowe i wysokość limitu ceny, o których mowa w ust.1, winny być zakupione ze środków własnych mieszkańców.
§ 24.1. Dom posiada rachunek dochodów własnych.
2. Uzyskane dochody własne przeznaczone są na poprawę warunków bytowych
i wyżywienia oraz na finansowanie wycieczek krajowych i zagranicznych organizowanych dla mieszkańców, nabycie i naprawę sprzętu w tym na finansowanie zakupu sprzętu rehabilitacyjnego, transportowego i wyposażenia Domu.
3. Dom używa na tabliczkach, wywieszkach i formularzach nazwy własnej: Dom Pomocy Społecznej w Brzezinach ul. Moniuszki 24.
4. Dom używa pieczątki o następującej treści:
DOM POMOCY SPOŁECZNEJ
95- 060 Brzeziny, ul. Moniuszki 24
tel. 0-46/874-25-51 fax 874-31-66
NIP 833-10-27-511,Reg. 000311711
§ 25. Regulamin podlega zmianom w trybie przewidzianym dla jego wprowadzenia.
§ 26. Regulamin obowiązuje od dnia przyjęcia przez Zarząd Powiatu w Brzezinach.